Responsive, geen wens maar must!

Eigenlijk ontkom je er niet aan: een responsive website. Bij ditisABC zijn we stellig van mening dat stilstand achteruitgang is, snelle achteruitgang wel te verstaan! We leggen graag uit waarom een website responsive zou moeten zijn.

Steeds meer mobiel werken

Thuis achter de PC, onderweg op je smartphone en op locatie op de tablet. We werken overal en altijd en maken veelvuldig gebruik van internet en vooral op mobiele devices. Dus ook jouw website wordt op allerlei verschillende apparaten bekeken. Het is geen trend, maar een gegeven.

Representativiteit

Als je als organisatie een representatieve uitstraling wilt, doe je er goed aan ervoor te zorgen dat je op elk device goed uit de verf komt. Niet alleen is dit je online visitekaartje, maar het voorkomt ook dat mensen afhaken. Als je van links naar rechts en van boven naar beneden moet scrollen om informatie te vinden, ben je het grootste deel van je bezoekers binnen enkele seconden kwijt.

Google ranking

Google heeft besloten dat als websites niet Mobile Friendly zijn, ze ook niet bovenaan in de zoekresultaten komen. Is je site geschikt voor mobiel dan levert dat een hogere ranking op in de mobiele zoekresultaten van Google. Een goede reden voor een responsive site dus, tenminste als je vindbaar wilt blijven. Volg ons stappenplan om te testen of jouw website mobiel vriendelijk is.

Responsive content

Responsive content bestaat ook. Het is wellicht een nog-niet-bestaande term, maar waar het op neer komt, is dat mensen op mobiel vaak snel een adres of contactgegevens zoeken, terwijl ze op een desktop andere zaken van een website bekijken. Het is dus slim om per device rekening te houden met het type content dat je als wel of niet aanbiedt en wat primair de aandacht krijgt.