Hoe Leadinfo jou helpt met het identificeren van potentiële klanten
Wil je meer inzicht krijgen in de behoeften van je websitebezoekers? Wil je weten wie interesse toont in jouw producten of diensten, zelfs voordat ze contact met je opnemen? En ben je klaar met de beperkte beschikbare informatie over de klant voordat je aan koude acquisitie begint? Laat onze experts dan een Leadinfo account voor je aanmaken en beheren!
Wat is Leadinfo?
Leadinfo is een krachtige tool die je helpt om de bezoekers van je website te identificeren en hun gedrag te analyseren. Het stelt je in staat om te zien welke bedrijven je website bezoeken, welke pagina’s ze bekijken en hoe lang ze blijven hangen. Met deze waardevolle informatie kun je jouw marketing- en verkoopinspanningen beter afstemmen op de behoeften van je potentiële klanten.
Leadinfo bestaat eigenlijk al een tijdje, en inmiddels zijn er veel bedrijven al in min of meerdere mate mee aan de slag gegaan. Echter, wij merken op dat er veel bedrijven zijn die wel willen werken met Leadinfo, maar er eigenlijk de benodigde tijd niet in steken. Het is leuk om te zien welke organisaties jouw website bezoeken, maar wat is dan de volgende stap?
In het rode kader hierboven kun je per tijdseenheid (een dag, week, maand of aangepast) zien welke bedrijven er op onze website zijn geweest. Je ziet ook dat we sommige bedrijven een label hebben gegeven, bijvoorbeeld “klant” of “gekwalificeerde leads”. Over labels gaan we straks nog dieper op in!
Hoe werkt het eigenlijk?
Data is king, en dat hebben ze bij Leadinfo heel goed door. Deze tool beschikt namelijk over een uitgebreide database met toegang tot honderden miljoenen bedrijven wereldwijd. Door gebruik te maken van geavanceerde IP-trackingtechnologie, vergelijkt Leadinfo de IP-adressen die klanten achterlaten wanneer ze een website bezoeken met deze uitgebreide database. Hierbij wordt gebruikgemaakt van openbare informatie uit de Kamer van Koophandel en andere openbare bronnen. Op deze manier kan Leadinfo nauwkeurig en betrouwbaar bedrijven identificeren, waardoor je een diepgaand inzicht krijgt in je website bezoekers en hun gedrag.
Goed om te vermelden is dat Leadinfo geen toegang heeft tot persoonlijke gegevens. Je kunt bijvoorbeeld niet precies zien wie van een bepaald bedrijf jouw website heeft bekeken, maar je ziet alleen dat het iemand van dat bedrijf is geweest.
Beschikbare data van de Leadinfo tool
Leadinfo biedt een uitgebreide set aan waardevolle gegevens waarmee je een diepgaand inzicht krijgt in het gedrag en de interesses van je websitebezoekers. Met deze tool heb je toegang tot een scala aan informatie. We lichten de belangrijkste hieronder toe.
Hierboven lichten we de data die we via Leadinfo hebben verkregen van slechts één bezoeker toe.
- Het rode kader geeft aan hoe deze bezoeker bij iedere sessie op de website is terecht gekomen. We zien dat deze bezoeker twee keer via Google onze website heeft bezocht, en de laatste twee keren is onze url direct in de webbrowser ingevuld.
- Het blauwe kader geeft aan wanneer een bezoeker op onze website is geweest én hoe lang de sessie heeft geduurd. Op de ene dag zien we dat de bezoeker meer dan 5 minuten op onze website is geweest. Betekent dit dat onze content met aandacht gelezen is? Twee dagen later is de sessieduur slechts 40 seconden geweest…
- Het gele kader geeft aan hoeveel pagina’s er op die dag zijn bezocht.
- Het oranje kader geeft eigenlijk een mooie samenvatting weer van het gehele bezoek aan de website. Zo zien we welke specifieke pagina’s er zijn bekeken, hoe lang er op iedere pagina is gekeken en zien we de complete route die deze bezoeker heeft afgelegd (van het binnenkomen via Google, tot aan het verlaten van de website).
- En om dit nóg completer te maken, kun je er ook voor kiezen om een opname te bekijken van het gehele bezoek. Dit doe je met de knop in het groene kader. Zo kun je de muisbewegingen analyseren van een bezoeker. Welk stukje content vond de bezoeker belangrijk? Is er over de hele pagina gescrold? Of is er weinig gebeurd?
Hoe vaak heeft een bedrijf mijn website bezocht?
Je kunt zien hoe vaak een bedrijf je website heeft bezocht en wanneer ze voor het laatst actief waren. Dit stelt je in staat om de frequentie van hun interacties te begrijpen en te beoordelen in hoeverre bezoekers daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Komen bepaalde bezoekers vaker terug naar de website? Dan is er een grote kans dat ze echt geïnteresseerd zijn in een dienst die jij aanbiedt.
Welke pagina’s vinden mijn bezoekers belangrijk?
Verder kun je precies bijhouden welke pagina’s de bezoekers hebben bezocht en hoelang ze op elke pagina zijn gebleven. Door deze informatie te analyseren, krijg je inzicht in hun interesses en prioriteiten, waardoor je je marketing- en sales strategieën effectiever kunt afstemmen. Wij hebben bijvoorbeeld een pagina waar je jouw website kunt aanmelden voor een gratis website scan. Wij zouden het dus interessant vinden welke bedrijven deze pagina hebben bezocht! Zijn ze wellicht geïnteresseerd in een website scan?
Wie zijn mijn bezoekers?
Daarnaast geeft Leadinfo je toegang tot adresgegevens van bedrijven, wat je helpt een beter beeld te krijgen van hun locatie en mogelijke kansen in die regio. Ook biedt de tool de mogelijkheid om LinkedIn-accounts van potentiële klanten te identificeren, waardoor je waardevolle informatie krijgt over de besluitvormers binnen het bedrijf en hun professionele achtergrond. Een mooie vervolgstap zou dan zijn om met de juiste personen binnen dat bedrijf te linken! Vervolgens stuur je ze een persoonlijk berichtje, wie weet wordt dit wel een klant!
Leadinfo vindt meteen medewerkers van het bedrijf dat jouw website heeft bezocht, zoals je hieronder ziet bij ditisABC. Je kunt direct kijken of er iemand is die jij graag wilt spreken! Je kunt starten met een connectieverzoek, of direct een kennismakingsmail sturen.
Optimalisatie van online marketingmiddelen
Door uit de informatie van Leadinfo de gekwalificeerde leads te filteren, kun je Google Ads en andere online marketingkanalen voeden met waardevolle gegevens. Hierdoor kun je steeds beter de juiste doelgroep targetten met je campagnes. Door deze gerichte aanpak zorg je ervoor dat je advertenties effectiever zijn dan voorheen en dat je je marketingbudget optimaal benut. Wist je dat je Leadinfo ook kunt koppelen aan al jouw dashboards? Wij hebben een koppeling met onze Google Looker Studio voor optimalse inzichten!
Daarnaast is het mogelijk om de leads te retargetten via LinkedIn campagnes. Door het retargetten van deze leads vergroot je de kans op betrokkenheid en interactie, waardoor je op termijn meer conversies kunt genereren. Dit proces van retargeting op LinkedIn kan een krachtige aanvulling zijn op je marketingstrategie.
Aan de slag met Leadinfo?
Wil je meer weten over hoe Leadinfo jouw bedrijf kan helpen om potentiële klanten te identificeren en je marketing- en verkoopinspanningen te verbeteren? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek over de integratie en beheer van Leadinfo op je website. Wij helpen je graag om meer succes te behalen in je leadgeneratie en klantacquisitie! Wij zijn namelijk certified partner van deze tool en we weten alle ins en outs die jou echt verder gaan helpen.